wyszukiwarka-google

Obecność na takich stronach jak Facebook czy Twitter to dla wielu firm coraz częściej konieczność. Zwłaszcza wówczas, gdy stawiają one na bezpośredni kontakt z klientem. Bliskie relacje, które mają pozwolić poszerzać świadomość marki. Czy jednak ma to także wpływ na pozycjonowanie stron internetowych? Czy aktywność w social mediach może przełożyć się na wyższą pozycję w Google?

Jak to zwykle bywa w takich przypadkach, sprawa nie jest oczywista. Trudno jednak się temu dziwić. W końcu mówimy o internecie, a więc o miejscu i narzędziu, które zmienia się cały czas. Sama wyszukiwarka Google jeszcze kilka lat temu funkcjonowała w oparciu o zupełnie inne kryteria i zasady, niż obecnie. Sprawia to, że temat ten warto przeanalizować dokładniej.

Portale społecznościowe a pozycja w Google

Na wstępie trzeba odpowiedzieć na pytanie główne, zadane w tytule tekstu. Otóż tak, obecność w social mediach ma wpływ na pozycjonowanie, jednak nie jest on bezpośredni.

Jak to możliwe? W końcu w publikowanych przez siebie wpisach właściciele stron www lub osoby odpowiedzialne za marketing są w stanie umieszczać odnośniki do konkretnych podstron oraz wpisów blogowych, a przecież właśnie link building jest jednym z najważniejszych elementów SEO.

To prawda, jednak same działania wykonywane na portalach społecznościowych nie mogą podnieść rankingu witryny, a co za tym idzie, także jej pozycji w wynikach Google. Taką „moc” mają wyłącznie użytkownicy, odbiorcy treści. Wszystko zależy bowiem od tego, jak zareagują oni na wpisy i czy zdecydują się na skorzystanie ze wspomnianych linków.

Jeśli tak, istotne jest też to, jak długo pozostaną na stronie i co zrobią – czy przeczytają artykuł, kupią produkt, pozostawią komentarz czy może po prostu uciekną po zaledwie kilku sekundach? Jeżeli generowany przez nich ruch okaże się wartościowy, widoczność strony w sieci się poprawi.

Biorąc to pod uwagę, media społecznościowe trzeba traktować jako narzędzia wspomagające pozycjonowanie. Dzięki nim masz szansę się pokazać i dotrzeć do większej grupy użytkowników. Tworzą one ponadto pretekst do tego, aby zareklamować docelową stronę oraz znajdujące się na niej produkty, usługi bądź treści.

Dlaczego warto prowadzić profil firmy na portalach społecznościowych?

Pomimo tego, że social media marketing nie jest czynnikiem rankingowym, wcale nie oznacza to, że nie warto inwestować w niego czasu oraz środków. Wręcz przeciwnie – działalność na tego typu portalach powinna stać się jednym z głównych elementów strategii Twojej strony internetowej. Dlaczego?

  • Ponieważ dzięki wpisom oraz interakcji z użytkownikami możesz zyskać wartościowe odnośniki do witryny docelowej. Choć mają one atrybut „nofollow”, pozwalają tworzyć jakże ważny ruch na stronie. Bez niego trudno wyobrazić sobie, by stała się ona popularna i rozpoznawalna w sieci.
  • Aktywność  w mediach społecznościowych to również sposób na budowanie marki i zwiększanie jej świadomości. Co więcej, pozwala ona poprawić konwersję. Potencjalni klienci zaczną kojarzyć zarówno stronę, jak i firmę, dzięki czemu podejmowane przez nich decyzje mogą okazać się korzystne z Twojego punktu widzenia. Mowa tutaj o złożeniu zamówienia, zakupie produktów czy jakiejkolwiek interakcji.
  • Musisz pamiętać też o tym, że tego typu portale zwiększają szansę na dotarcie do odbiorców znajdujących się najbliżej. Lokalne SEO jest kluczowe dla wszystkich podmiotów prowadzących działalność stacjonarną (często łączoną z tą internetową). To właśnie im powinno najbardziej zależeć na tym, aby osoby z tej samej ulicy, dzielnicy czy miasta wiedziały o ich istnieniu.

Choć korzyści jest wiele, social media marketing nie jest wcale prosty. Wymaga przygotowania takiej strategii, która pozwoli pokonać konkurencję i cały czas poszerzać bazę odbiorców. Pomóc w tym może agencja kreatywna, która zatrudnia w swoich szeregach specjalistów z tej dziedziny. Dzięki ich pomocy prowadzone działania będą miały sens i realny wpływ zarówno na stronę, jak i firmę. 

źródło: onetrend.pl

Related Articles