Gdy zbliża się sezon letni, sklepy z wyposażeniem ogrodowym przeżywają prawdziwe oblężenie klientów. Kupują oni narzędzia, meble, różnego rodzaju ozdoby i akcesoria, dzięki którym są w stanie zadbać o własny kawałek zieleni. Sprzedawcy mogą dzięki temu znacznie poprawić sprzedaż i zwiększyć zyski. Duży wpływ na to ma kształt i zawartość oferty sklepu. Co więc powinno się w niej znaleźć, by można było przyciągnąć jak najwięcej kupujących?
Im więcej, tym lepiej, czyli skuteczna sprzedaż wyposażenia ogrodowego
Nie da się ukryć, że obecnie ogromne znaczenie ma różnorodność. Klienci chcą mieć w czym wybierać – często kręcą nosem, gdy sklep, w którym zwykle robią zakupy, ogranicza ich pod tym względem. W takiej sytuacji istnieje duże ryzyko, że pójdą do konkurencji. Jeśli więc nie chcesz ich stracić, musisz zadbać o to, aby Twój katalog sklepowy był jak najszerszy. Poniżej wskazujemy propozycje towarów, które mogą się w nim znaleźć.
- Narzędzia ogrodowe. Przydają się one podczas robienia porządków, przygotowywania rabatek, a także pielęgnacji roślin. Dobrą sprzedaż gwarantują takie produkty jak grabie, łopaty, sekatory, nożyce do żywopłotów, siewniki, taczki, specjalne wózki ogrodnicze, jak również kosiarki i glebogryzarki, czy wertykulatory. W przypadku urządzeń warto zadbać o to, aby klienci mogli wybierać między modelami spalinowymi a elektrycznymi i akumulatorowymi.
- Akcesoria do ogrodu. Może być ich mnóstwo. Na pewno dużym zainteresowaniem cieszą się rękawice ogrodnicze, donice, kratki, pergole, jak również sztuczne kwiaty i drzewka. Ponownie należy podkreślić, że im więcej, tym lepiej.
- Meble ogrodowe. Bez nich trudno wyobrazić sobie odpoczynek na świeżym powietrzu, dlatego wiele osób przed sezonem odwiedza sklepy w celu uzupełnienia swojego zestawu. Na jakie towary zwracają szczególną uwagę? Na pewno wskazać musimy na krzesła, fotele i leżaki ogrodowe, ławki i sofy, czy stoły (koniecznie rozkładane!). Dużym zainteresowaniem cieszą się ponadto zestawy mebli ogrodowych. Dzięki nim klienci mogą za jednym zamachem kupić wszystko, czego potrzebują.
- Nasiona i sadzonki. Kolejna szeroka kategoria, która pozwoli Ci zadbać o ofertę sklepu ogrodniczego. Tym bardziej że do dyspozycji otrzymujesz wiele ich rodzajów. Możesz postawić na standardowe kwiaty doniczkowe, nasionka na kiełki, a także rozmaite zestawy nasion oraz cebul, najlepiej różnych typów, tak aby dało się je wykorzystać nie tylko w czasie jednej pory roku.
Co jeszcze może trafić do Twojego katalogu? Klienci na pewno będą wdzięczni za możliwość wyboru rozmaitych systemów nawadniających, lamp ogrodowych, czy też akcesoriów do robienia porządków. Do tego dojść mogą preparaty do pielęgnacji i ochrony roślin, a nawet grille i baseny. W końcu ogród to nie tylko miejsce pracy przy trawniku i rabatkach, ale też prawdziwa strefa relaksu. Biorąc pod uwagę to, jak towarów znajduje się na rynku, tylko od Ciebie zależy, czy Twój sklep sprzedawać wszystko po trochu, czy może skupić się na wybranych dziedzinach i kategoriach.
Gdzie szukać dostawców produktów do ogrodu?
Wiesz już, co powinno znaleźć się w Twoim sklepie, dlatego teraz dobrze będzie zastanowić się nad tym, skąd brać tego typu towary. Każdy sprzedawca wie, że dobry dostawca to skarb, dlatego w pierwszej kolejności należy szukać sprawdzonych kontaktów. A coraz więcej osób robi interesy z hurtownikami dostarczającymi produkty z Chin i innych krajów azjatyckich.
Czy to dobry kierunek? Jak najbardziej! Taka współpraca może przynieść Ci wiele korzyści. Przede wszystkim otrzymujesz dostęp do ogromnego katalogu, w którym znajdują się wymienione przez nas propozycje. Z racji tego, że jest w czym wybierać, możesz liczyć również na atrakcyjne ceny i opłacalne warunki transakcji. Dzięki temu nie pozostaje Ci nic innego, jak dokładnie zaplanować zakupy, a następnie sięgnąć po to, czego oczekują Twoi klienci.
źródło: Chińskie Centrum Online