Wiele sklepów, stoisk czy punktów handlowych w swojej codziennej pracy wykorzystuje ulotki do promowania nowych towarów, usług i marek. Jednak właściwe wyeksponowanie ulotek jest ważnym elementem mającym wpływ na skuteczność ich zastosowania. Najlepiej do tego nadają się ekspozytory na ulotki. Warto rozważyć zastosowanie tego materiału marketingowego i zaopatrzenie się w niego u sprawdzonego, wiarygodnego producenta ekspozytorów.
Ekspozytory w handlu i sektorze horeca
Ekspozytory mogą przyjmować różne formy w zależności od tego, jaką mają pełnić funkcje. Niektóre ekspozytory stosowane są do prezentowania towarów i mogą mieć formę wolnostojącego elementu wyposażenia sklepu, inne prezentują produkty bezpośrednio na półce lub ladzie. Jednak ekspozytory wykorzystuje się także do dystrybucji ulotek. Planując wyposażenie swojego sklepu w ekspozytor do ulotek warto skontaktować się z wiodącym w Polsce producentem tego typu rozwiązań. Ekspozytory – zarówno wolnostojące, jak i naladowe czy też na ulotki, mogą wyróżniać się swoim designem czy kolorystyką, dzięki czemu dużo lepiej będą przyciągać uwagę klientów. Co ciekawe ekspozytory są rozwiązaniem dedykowanym nie tylko branży handlowej. Doskonale sprawdzają się także w sektorze horeca.
Ekspozytory reklamowe – cechy charakterystyczne
Ekspozytory reklamowe produkowane są z różnorodnych materiałów, poczynając od kartonu, przez tworzywa sztuczne, metal, drewno i materiały drewnopochodne. Większość materiałów, z których produkowane są ekspozytory reklamowe, jest odpowiednio zabezpieczona, dzięki czemu zyskują odporność na czynniki zewnętrzne i uszkodzenia mechaniczne. Sprawia to, że ekspozytory charakteryzują się wydłużoną żywotnością. Do rzadkości nie należy także łączenie różnych surowców do uzyskania najlepszych efektów oraz wyposażanie ekspozytorów w efektowne oświetlenie czy elementy multimedialne. Warto nawiązać współpracę z ekspertami branży POS, gdyż mogą oni zaproponować nie tylko ciekawy projekt samego ekspozytora, ale również podsunąć pomysły na inne, niestandardowe rozwiązania.
Zarówno handel, jak i reklama opierają się na konieczności wyróznienia się z tłumu identycznych towarów, marek i usług oraz zaproponowaniu czegoś nowego, zaskakującego. Choć może się to wydawać banalne, to jednak dotyczy to również ekspozytorów na ulotki. Przy poszukiwaniu i projektowaniu ekspozytora na ulotki należy również wziąć pod uwagę czynniki indywidualne, takie jak:
- umiejscowienie ekspozytora w przestrzeni sklepu,
- jego wielkość,
- rozmiar ulotek i broszur, jakie będą umieszczane w ekspozytorze.
Współpracując ze specjalistami z zakresu rozwiązań ekspozycyjnych można liczyć na profesjonalne doradztwo w tym zakresie. Jeśli natomiast ekspozytory na ulotki będą wykonywane na zlecenie i dedykowane konkretnej marce to możliwe jest indywidualne dostosowanie wszystkich parametrów ekspozytora na ulotki.
Ekspozytory na ulotki – skuteczne wsparcie wizerunku marki
Jednym z zastosowań ekspozytorów jest przedstawienie oferty w formie broszur i ulotek. Taki ekspozytor reklamowy musi być skutecznym przekaźnikiem informacji handlowej, której rozszerzenie umieszczone jest w prospekcie. Ekspozytory na ulotki powinny również zachęcić potencjalnych odbiorców do pobrania broszury lub katalogu.
Broszury można znaleźć w dowolnej lokalizacji usługowej czy biznesowej. Doskonale sprawdzają się na targach i imprezach branżowych. Warto także, aby oprócz wszystkich elementów podstawowych i wyposażenia dodatkowego pomyśleć o wyeksponowaniu logo sklepu bądź producenta na ekspozytorze na ulotki.
Taki niewielki element spowoduje wzrost rozpoznawalności marki, a także będzie mieć wpływ na budowanie jej pozytywnego wizerunku. Czynniki te w konsekwencji przekładają się także na wzrost sprzedaży produktów marki. Tym samym ekspozytory na ulotki mają podwójną rolę. Z jednej strony estetycznie prezentują broszury, a z drugiej strony wpływają na budowanie pozytywnego wizerunku marki.